BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
INFORMACJE OGÓLNE
Nazwa: Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej
Nazwa skrócona: Centrum Medyczne „Dobrzyńska”
Województwo: Dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kod pocztowy: 50-403
Ulica, nr: Dobrzyńska 21/23
e-mail: sekretariat@wzsoz.wroc.pl
identyfikator ePuap: WZSOZ
ePuap: /WZSOZ/SkrytkaESP
Tel centrala: 71-77-47-700
Tel. rejestracja: 71/77-47-703
Tel. sekretariat: 71/77-47-770
Tel. fax 71/77-47-771
Nr statystyczny GUS (REGON): 930266152
Nr identyfikacji podatkowej (NIP): 899-22-28-643
Nr księgi rejestrowej podmiotu leczniczego: 000000001129
Nr Krajowego Rejestru Sadowego (KRS): 0000027005
Forma prawna: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
DYREKCJA
dr n. ekon. Grzegorz Kulczycki – Dyrektor Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej
mgr Alina Urniaż – Z-ca Dyrektora ds. Finansowych i Administracyjnych
lek. med. Maciej Kamiński – Z-ca Dyrektora ds. Medycznych
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Zgodnie z art. 37 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej wyznaczył Inspektora Ochrony Danych.
Dane kontaktowe:
Inspektor Ochrony Danych
Anna Duda
tel.: 71 77 47 792
adres e-mail: iod@wzsoz.wroc.pl
adres e-mail: a.duda @wzsoz.wroc.pl
RADA SPOŁECZNA
Skład Rady Społecznej:
a) Michał Rado – Przewodniczący
b) Łukasz Olbert – Zastępca Przewodniczącego
c) Amelia Dymarek
d) Dominik Krzyżanowski
e) Rafał Cetnarowski
STATUT
Statut Wojewódzkiego Zespołu Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej – załącznik
CERTYFIKATY
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
MAJĄTEK
Na podstawie Uchwały nr 2278/2002 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 26.03.2002 roku, Zespół posiada w bezpłatnym użytkowaniu nieruchomość przy ulicy Dobrzyńskiej 21/23 we Wrocławiu w skład której wchodzą: pomieszczenia użytkowe, klatki schodowe, windy, WC, korytarze, pomieszczenia gospodarcze, magazyny, archiwa, strych, kotłownia, warsztat i pomieszczenia piwniczne zlokalizowane na piętrach – I, II, III, IV, VI.
Rzeczowe aktywa trwałe stan na dzień: 31-12-2018 | 30 745 162,93 |
1 Środki trwałe | 30 676 077,68 |
a) grunty (w tym prawo użytkowania wieczystego gruntu) | 305 715,90 |
b) budynki, lokale, prawa do lokali i obiekty inżynierii lądowej i wodnej | 3 803 945,13 |
c) urządzenia techniczne i maszyny | 965 314,39 |
d) środki transportu | 0,00 |
e) inne środki trwałe | 4 137 738,77 |
2 Środki trwałe w budowie | 21 463 363,49 |
EWIDENCJE I REJESTRY
Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki prowadzi księgi ewidencyjne, rejestry spraw
i dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Zarządzeniami, regulaminami oraz Instrukcjami wewnętrznymi.
Rodzaje rejestrów i ksiąg ewidencyjnych określają przepisy właściwe przedmiotom spraw
i jednostkom oraz komórkom organizacyjnym.
W szczególności prowadzone są następujące rejestry:
– dziennik korespondencji przychodzącej,
– dzienniki korespondencji wychodzącej,
– dziennik zarządzeń wewnętrznych,
– rejestr skarg i wniosków,
– rejestr kontroli przeprowadzonych w Zespole – Książka Kontroli,
– rejestry kadrowe i płacowe pracowników aktualnie zatrudnionych i zwolnionych,
– rejestry finansowo-księgowe
- Zbiór nr 1 – Korespondencja pism wychodzących i przychodzących – do pobrania
- Zbiór nr 2 – Wolontariusze, praktykanci i stażyści – do pobrania
- Zbiór nr 3 – Rejest skarg i wniosków – do pobrania
- Zbiór nr 4 – Zamówienia Publiczne – do pobrania
- Zbiór nr 5 – Monitoring wizyjny – do pobrania
- Zbiór nr 6 – Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych – do pobrania
- Zbiór nr 7 – Archiwum Zakładowe – do pobrania
- Zbiór nr 8 – Osoby upoważnione do udostępniania dokumentacji medycznej – do pobrania
- Zbiór nr 9 – Zbiór najemców i dzierżawców – do pobrania
- Zbiór nr 10 – Niepubliczna Specjalistyczna Poradnia Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – do pobrania
Sposób udostępniania:
W trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2015 poz. 2058, z 2016 r. poz. 34, 352)
UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ.
Udostępnianie dokumentacji medycznej odbywa się na podstawie obowiązujących przepisów prawnych.
Zasady udostępnienie dokumentacji medycznej.
a) Pacjent ma prawo zwrócić się do Centrum Medycznego „Dobrzyńska” z prośbą
o udostepnienie dokumentacji medycznej z podanej poradni/ośrodka.
b) Złożenie wniosku, wnoszenie opłaty za udostepnienie dokumentacji odbywa się w Rejestracji Centralnej (parter).
Obowiązujący wzór wniosku dostępny poniżej.
c) Elementem wniosku jest oświadczenie o celu przeznaczenia dokumentacji, jest to konieczne z uwagi na obowiązujące ustalenia stawki podatku VAT.
d) Osoba składająca wniosek musi wylegitymować się w celu potwierdzenia tożsamości i ustalenia prawa do uzyskania dokumentacji.
e) Wniosek po złożeniu musi być zaakceptowany przez osoby upoważnione.
f) Na podstawie zatwierdzonego wniosku następuje odszukanie i skopiowanie dokumentacji medycznej .
g) Dokumentacja medyczna zostanie przekazana bez zbędnej zwłoki.
h) Odbiór dokumentacji następuje po okazaniu dokumentu tożsamości oraz po uiszczeniu opłaty zgodnie z obowiązującym cennikiem.
i) Pacjent potwierdza odbiór dokumentacji na wniosku.
Wniosek o udostępnienie do wglądu dokumentacji medycznej – załącznik.
Wniosek u udostępnienie wyciągu odpisu, kopii, wydruku, dokumentacji medycznej – załącznik.
Dane do przelewu za udostępnianie dokumentacji medycznej – załącznik.
Składnica akt.
Składnica akt działa zgodnie z instrukcją: PZ1-PS1-I3 – Organizacja i zakres działania składnicy akt.Dokumenty pozostające w składnicy akt udostępniane są osobom trzecim na pisemny wniosek strony zainteresowanej, wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Dyrektora Centrum Medycznego „Dobrzyńska” z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych i innych obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych.
KONTROLE/AUDYTY
L.P. |
NAZWA JEDNOSTKI KONTROLUJĄCEJ |
DATA KONTROLI |
ZAKRES |
1. | Izba Administracji Skarbowej | 01.04.2019 r. -26.04.2019 r. | Kontrola realizacji projektu – „Wdrożenie elektronicznych usług w obszarze e-Zdrowie oraz rozwój systemów informacji medycznej w podmiotach leczniczych o zasięgu wojewódzkim”. Nr projektu: RPDS.02.01.01-02-0079/16. |
2. | Dolnośląski Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy | 24.04.2019 r.-29.04.2019 r. | Kontrola działalności profilaktycznej poradni medycyny pracy. |
3. | Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego | 20.05.2019 r.-21.05.2019 r. | Kontrola rzeczowo-finansowa realizacji projektu – „Prosta droga do zdrowia- wdrożenie nowoczesnych standardów opieki koordynowanej dla mieszkańców Dolnego Śląska przez Centrum Medyczne „Dobrzyńska” oraz Wojewódzki Szpital specjalistyczny im. J. Gromkowskiego”. Nr projektu: RPDS.06.02.00-02-0069/16” |
4. | Dolnośląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny we Wrocławiu | Ocena jednostki organizacyjnej celem wydania zezwolenia na uruchomienie i stosowanie aparatury RTG do celów medycznych. | |
5. | Dolnośląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia | 23.05.2019 r. -26.06.2019 r. | Ocena, realizacja i rozliczanie świadczeń zabiegowych realizowanych w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej 02.1030.001.02 świadczenia w zakresie endokrynologii w obrębie grupy zabiegowej Z88 świadczenia zabiegowe –grupa 88 miejsce wykonywania świadczeń: Wojewódzkie Centrum Medyczne „Dobrzyńska” ul. Dobrzyńska 24/23, 50-403 Wrocław”. |
6. | Ministerstwo Zdrowia | 06.11.2019 r. | Kontrola jakości badań cytologicznych „Program profilaktyki raka szyjki macicy- etap podstawowy”. |
7. | Zakład Ubezpieczeń Społecznych Departament Prewencji i Rehabilitacji | 21.11.2019r. -22.11.2019 r. | Kontrola realizacji umowy: 0231-NR.A.2017-2018 0288-NR.A-2018-2020. |
8. | Powiatowy Państwowy Inspektor Sanitarny we Wrocławiu | 09.12.2019 r. -11.12.2019 r. | Kontrola sanitarna planowana i rekontrola wykonań obowiązków Decyzji Nr 3733/17. |
INFORMACJA DLA OSÓB POSIADAJĄCYCH TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ.
Na postawie art. 6 pkt. 3 Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U 2011, nr 209, poz. 1243z późniejszymi zmianami) informujemy, że osoby posiadające trudności w komunikowaniu powinny zgłosić się osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej do Rejestracji Centralnej (na parterze) w celu uzyskania wsparcia przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych. W trakcie wizyty należy przekazać w szczególności następujące informacje:
- imię i nazwisko pacjenta
- PESEL,
- adres,
- imię i nazwisko osoby upoważnionej do reprezentowania pacjenta (jeśli jest to konieczne),
- datę i godzinę, w której będzie potrzebowała skorzystać ze świadczenia,
- metodę komunikowania się,
- określenie w jaki sposób i w jakim zakresie WZSOZ ma udzielić pomocy,
- dane kontaktowe: numer telefonu, e- mail w razie potrzeby szybkiego skontaktowania się ze zgłaszającym.
Osoby posiadające trudności w komunikowaniu mogą zgłaszać chęć skorzystania z usług WZSOZ również telefonicznie lub pisemnie.
Zgłoszenie złożone w formie pisemnej winno zawierać wszystkie wyżej wymienione informacje. Zgłoszenie pisemne można dostarczyć:
- osobiście do Sekretariatu WZSOZ p.420-IV piętro od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00- 15.00 lub do rejestracji centralnej (parter), - korespondencyjnie na adres: Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej,
ul. Dobrzyńska 21/23, 50-403 Wrocław, - za pomocą faksu pod numerem telefonu: 71/77-47-771,
- za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@wzsoz.wroc.pl.
Pomoc, o której mowa, będzie zrealizowana bez zbędnej zwłoki w możliwe najszybszym terminie,
o czym Pacjent lub jego reprezentant zostanie poinformowany przez pracowników Rejestracji. Przepisy dotyczące realizacji świadczeń zdrowotnych, terminów wizyt i kolejek oczekujących stosuje się odpowiednio do indywidualnych uprawnień Pacjenta.
PROSIMY O ZGŁASZANIE POTRZEB W ZAKRESIE KOMUNIKACJI CO NAJMNIEJ NA 3 DNI ROBOCZE PRZED TERMINEM WIZYTY, Z WYŁĄCZENIEM SYTUACJI NAGŁYCH.
SKARGI/WNIOSKI
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną skargi będą przyjmowane wyłącznie pisemnie. Można je składać za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej na wskazany adres mailowy sekretariat@wzsoz.wroc.pl lub wysyłając listem na adres przychodni Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej ul. Dobrzyńska 21/23 50-403 Wrocław.
Wszystkie skargi i wnioski w Centrum Medycznym „Dobrzyńska” przyjmowane są zgodnie
z instrukcją PZ1-PS2-I1 „Przyjęcia rozpatrzenia i załatwienia skargi lub wniosku”.
W Wojewódzkim Zespole Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej skargi i wnioski przyjmowane są przez: Dyrektora, Zastępcę Dyrektora ds. Finansowych i Administracyjnych, Zastępcę Dyrektora ds. Medycznych lub kierownika działu, którego skarga/wniosek dotyczy.
a) Dyrektor WZSOZ przyjmuje skargi/wnioski w Sekretariacie (p.420) w każdy wtorek
w godzinach od 13.00 do 15.00.
Wizyta możliwa tylko i wyłącznie po uprzednim umówieniu się na spotkanie za pośrednictwem sekretariatu osobiście w pokoju 420 lub telefonicznie pod numerem: 71/77-47-770.
b) W sprawach dotyczących usług medycznych skargi/wnioski przyjmuje Zastępca Dyrektora ds. Medycznych (p.440) osobiście w każdy wtorek oraz w każdy piątek w godzinach od 08.00 do 10.00 lub telefonicznie 71/77-47-741.
c) W sprawach dotyczących pracy kierowników działów WZSOZ skargi/wnioski przyjmuje Zastępca Dyrektora ds. Finansowych i Administracyjnych (p.423) codziennie w godz. 8.30-14.30 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu (tel. 71 77 47 762)
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie:
- osobiście w Sekretariacie WZSOZ p.420-IV piętro od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00- 15.00, - korespondencyjnie na adres: Wojewódzki Zespół Specjalistycznej Opieki Zdrowotnej,
ul. Dobrzyńska 21/23, 50-403 Wrocław, - za pomocą faksu pod numerem telefonu: 71/77-47-771,
- za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@wzsoz.wroc.pl.
Skargi i wnioski przyjmowane są także ustnie – telefonicznie. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę/wniosek
i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi/wniosku, imię i nazwisko
i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis przedmiotu sprawy. Skargi/wnioski oraz protokoły z ustnie złożonej skargi/wniosku składa się w Sekretariacie (p.420).
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Skargi lub wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki w terminie do 14 dni od daty otrzymania. W uzasadnionych przypadkach rozpatrzenie skargi następuje w terminie:
- do 30 dni –gdy należy wszcząć postępowanie wyjaśniające,
- do 60 dni –w szczególnie skomplikowanych sprawach.
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 – 190 – 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. – pt. w godz. 8.00 – 20.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Sekretariat:
tel.: (22) 532 – 82 – 50
fax.: (22) 532 – 82 – 30
kancelaria@rpp.gov.pl
Dolnośląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Joannitów 6
50-525 Wrocław
Dział Skarg i Wniosków
tel.: (71) 79-79-134
fax.: (71)79-79- 112
Przygotowała:
Anna Cygan – Pełnomocnik Zintegrowanego Systemu Zarzadzania – 1.12.2016 r.
Aktualizacja 14.10.2020 r.