Szczepienia przeciwko COVID-19 – informacje dla pacjentów

Szczepienia COVID-19 – INFORMACJE DLA PACJENTÓW

3. dawka szczepień przeciwko COVID-19 dostępna dla wszystkich osób pełnoletnich

Jeśli od Twojego szczepienia minęło minimum 6 miesięcy, już teraz możesz przyjąć 3. przypominającą dawkę szczepionki. Od 2 listopada 2021 r. szczepienia przypominające dostępne są dla wszystkich w pełni zaszczepionych osób pełnoletnich. To najskuteczniejsza broń w walce z ciężkim przebiegiem choroby oraz śmiercią.

Wzmocnij swoją odporność przeciw COVID-19 i przyjmij 3. dawkę szczepionki

Nie wszystkie szczepionki zapewniają odporność na całe życie. W przypadku niektórych szczepień nabyta odporność maleje z czasem. To zjawisko tzw. słabnącej odporności, znane na długo przed pandemią koronawirusa. Dlatego powtarzanie niektórych szczepień to działanie konieczne, normalne i bezpieczne.

U osób szczepionych dawką przypominającą można stosować szczepionki Pfizer lub Moderna.

Ważne! Jeśli przyjąłeś inną szczepionkę podczas pierwotnego szczepienia, teraz możesz zaszczepić się Pfizerem jako dawką przypominającą. 

Szczepienia przypominające przeciw koronawirusowi dostępne były dotychczas m.in. dla wszystkich osób, które ukończyły 50 lat, a także pacjentów leczonych onkologicznie, po przeszczepach, z niedoborem odporności lub zakażonych wirusem HIV.

Prosta rejestracja na szczepienie

Na szczepienie zarejestrujesz się u nas pod numerem 786 868 461, ale zrobisz to nie tylko w placówkach medycznych. Do akcji szczepień dołączyły apteki, galerie handlowe oraz pracodawcy. Dzięki temu dostęp do preparatu przeciw COVID-19 jest jeszcze prostszy. 

Cały czas można także klasycznie zgłosić się na szczepienie przeciw COVID-19. Rejestracja zajmuje tylko chwilę i możliwa jest przez:

  • bezpłatną infolinię 989;
  • SMS o treści SzczepimySie na numer 880-333-333;
  • pobliski punkt szczepień;
  • stronę www.pacjent.gov.pl.

Pamiętaj, że lekarz w punkcie szczepień może samodzielnie wystawić e-skierowanie na szczepienie. Dzieje się tak w przypadku braku automatycznie wystawionego e-skierowania.

Każdorazowo lekarz ocenia odstęp od ostatniego szczepienia – minimum 180 dni w przypadku dawki przypominającej.

Twoja decyzja – nasza wspólna szansa

Dotychczas wykonano ponad 39 mln szczepień. Pierwszą dawkę przyjęło ponad 20 mln osób, a w pełni zaszczepionych jest już blisko 20 mln obywateli.

To nasza wspólna odpowiedzialność, dlatego bądź bezpieczny i zarejestruj się na szczepienie przeciw COVID-19.

Szczepienia 16 i 17-latków

Zaczęła się rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19 nastolatków powyżej 16 roku życia. E-skierowanie swojego dziecka znajdziesz na jego Internetowym Koncie Pacjenta.

Nastolatka na szczepienia możne będzie zarejestrować przez:

  • bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
  • kontaktując się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
  • wysyłając SMS na numer 664 908 556  lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie
  • poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl. Wybierz szybką ścieżkę e-rejestracji, wpisz numer PESEL i nazwisko Twojego dziecka, podaj numer telefonu, na który odbierać będziesz potwierdzenia, i wybierz termin szczepienia.
  • Jak wygląda szybka ścieżka e-rejestracji na szczepienie


Żeby się zakwalifikować na szczepienie, trzeba wypełnić kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego. Kwestionariusz jest dla pracownika medycznego podstawą decyzji, czy osoba może być zaszczepiona tego dnia.

W przypadku osoby niepełnoletniej kwestionariusz będzie podpisywać rodzic. 

Ściągnij kwestionariusz dla nastolatków

Jeśli ktoś nie będzie miał wydrukowanego kwestionariusza ze sobą, to otrzyma go do wypełnienia w punkcie szczepień.

Uwaga! Jeśli nastolatek nie przyniesie na zabieg kwestionariusza podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego, to ten musi z nim przyjść.

Nastolatki otrzymają szczepionkę Comirnaty firmy Pfizer, która jako jedyna została dopuszczona przez Europejską Agencję Leków do stosowania u osób w wieku 16+.

Sprawdź, jak przebiega szczepienie i jak się do niego przygotować

Po każdym z kolejnych dwóch szczepień nastolatek otrzyma zaświadczenie o przebytym szczepieniu. Będzie ono też, podobnie jak kod QR potwierdzający pełny cykl szczepienia, na Internetowym Koncie Pacjenta nastolatka (Na IKP wybierz „Profilaktyka”, a następnie „Szczepienia”). 

Jeśli chcesz anulować umówione dla nastolatka szczepienie lub zmienić termin, możesz to zrobić albo kontaktując się z punktem szczepień, albo dzwoniąc na infolinię: 989.

Jak się będzie można zarejestrować?

Jeżeli jest już Twój etap rejestracji (tabela powyżej), masz 3 możliwości zapisu na szczepienie:

1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię – 989

Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli go podasz, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. 

Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie – jeśli podałeś numer telefonu – otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl 

(IKP – Internetowe Konto Pacjenta)

System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu zamieszkania. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

ZOBACZ MAPĘ PUNKTÓW SZCZEPIEŃ 

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.

3. Skontaktuj się z nami.

Drogi Pacjencie – TY decydujesz, w której placówce medycznej chcesz się zaszczepić!
Najważniejsze informacje dla Pacjentów chcących zaszczepić się w Centrum Medycznym DOBRZYŃSKA:
Obecnie wszystkie placówki medyczne uzależnione są od dostaw szczepionek. 
 
Szczepienia będą odbywać się w naszej Przychodni od 25 stycznia 2021.
 
Rejestracja telefoniczna pod nr tel. 609 10 10 22 oraz
71/ 344 28 53
 

Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować siebie, swoich dziadków lub rodziców.

Po otrzymaniu 1 dawki szczepienia Pacjent zostanie umówiony na kolejny termin (na podanie 2 dawki).

Każdy Pacjent powinien mieć wygenerowane automatycznie    e-skierowanie. SKIEROWANIA WAŻNE SĄ 60 dni.

W DNIU SZCZEPIENIA Pacjent wypełnia kwestionariusz_szczepienia_z_oswiadczeniem

Wypełnij online kwestionariusz przed szczepieniem | Pacjent

Szybsze szczepienie ozdrowieńców | Pacjent

Szczepionka przeciw COVID-19 to jeden z najważniejszych elementów, dzięki któremu możemy powstrzymać epidemię.

Jak działa? Szczepionka wyzwala w organizmie człowieka naturalną produkcję przeciwciał. Stymuluje także nasze komórki odpornościowe, tak aby chroniły nas przed zakażeniem COVID-19.

Dlaczego warto się zaszczepić? Pokonanie koronawirusa jest możliwe tylko poprzez przerwanie jego transmisji z człowieka na człowieka. Szczepionka daje nam taką możliwość. Aby efekty były jak najlepsze i jak najszybsze, musimy być odpowiedzialni i solidarni. Każda osoba, która się zaszczepi, ma szansę przerwać łańcuch zakażeń. Nasze zaszczepienie się, to nie tylko ochrona dla nas. To także ochrona naszych rodziców, dziadków, dzieci i przyjaciół.

Masz dodatkowe pytania?
Chcesz się zarejestrować?
Skontaktuj się z nami !

Skip to content
Visit Us On FacebookVisit Us On LinkedinVisit Us On Youtube